På vift – som omväxling

Kommentarer inaktiverade för På vift – som omväxling

Jag berättade tidigare att jag sitter med i redaktionen för @kyrkanevl, alltså kyrkans sida på facebook. Nu har vi i redaktionen haft en träff för att planera framtiden och för att man helt enkelt jobbar bättre på distans om man träffas på riktigt ibland. Den blir förstås en del kilometer för några av oss i redaktionen men det är det nog värt. Jag har åkt buss och tåg för att ta mig till träffen och det är skönt. Jag har kört så mycket under hösten att det blev en njutbar omväxling att få åka kollektivt den här gången. När man åker tåg kan man till exempel uppdatera bloggen.

Kyrkråttan var förstås med

Det har varit ett dygn av intensiva diskussioner, spånande, workshop och umgänge. Otroligt roligt att ha några sena kvällstimmar att prata allt möjligt efter en produktiv dag. Samtalet berörde kyrka, politik, kyrkopolitik, gradu (tack kära vänner för att ni orkade peppa mig!), personliga tankar och nästan vad som helst mellan himmel och jord. Jag mäskte att hjärnan snurrade på ännu under natten för det var så många tankar som behövde tänkas.

Följande morgon fortsatte vi jobba direkt efter frukost och på eftermiddagen konstaterade vi åter att tiden sprang ifrån oss. Det är ju så roligt att träffas och jobba tillsammans när vi är kreativa människor allihopa. Vi planerade hur vi jobbar framöver och prickade in nästa träff. Den ser jag redan fram emot!

Till slut en påminnelse: Gå in och kommentera förra inlägget så är du med i utlottningen av ett café-besök med mig. Du har tid på dig till i morgon kväll. Du vill ju inte missa chansen eller hur?!