Halvt om halvt

Kommentarer inaktiverade för Halvt om halvt

Foten känns rätt så bra, men saknar ännu stabilitet och styrka efter 6 veckor i gips. Det är lustigt hur fort muskler tappar formen när de inte behöver göra något. Akillessenan värker inte men sväller upp om jag går och står mycket. Det lär ta bra länge innan den är i skick igen och den lär väl aldrig mera bli sig själv igen. Jag går någorlunda normal men speciellt i trappor och i ojämn terräng känner jag av att det inte fungerar skapligt. Nåja, tålamod och träning ska väl ge resultat med tiden.

Så efter två månaders sjukskrivning har jag nu varit en vecka på jobb. En kort vecka med korta dagar för jag jobbar halvtid och är sjukskriven på halvtid. Vaktmästarsysslorna kan jag inte ännu göra men det finns ett fastighetsregister som ingen hunnit ta sig an men som akut behöver fyllas i. Så jag fick den uppgiften. Fylla i ett register – sjukt tråkigt, kanske du tänker? Nå, vi kan väl ännu en gång konstatera att jag inte är som alla andra. Jag tycker det är sjukt kul!

För, det är ju inte så att jag sitter och matar in uppgifter som redan finns samlade utan jag får söka reda på informationen och kolla att den är korrekt. Jag har en lista med en del uppgifter men ibland undrar jag vem som hittat på de uppgifterna för de kan vara ganska fantasifulla.  Som koordinaterna för byggnader till exempel. Det tog mig en stund att klura ut vilken sorts koordinater det handlar om för det är inte vanlig latitud och longitud utan någonting annat. När jag hittat ett sätt att kolla uppgifterna visade det sig att vissa koordinater placerade mig bokstavligen i vassen och andra på nåt helt annat ställe än där byggnaden är belägen.

Så, jag försöker mitt bästa med att bringa ordning och reda bland Pargas kyrkliga samfällighets fastigheter och kåkar. Det är dessutom ingen brist på fastigheter och kåkar! Bara på Nagu kapellförsamlings centrumområde har jag redan matat 21 byggnader! Och det är bara början… D.v.s. jag kommer inte hinna bli klar med alla fastigheter innan det är dags att återgå till studierna.