Det sjunger på sista versen

2 kommentarer till Det sjunger på sista versen

Det drar ihop sig. Snart börjar mitt sista år som studerande. Det känns redan nu lite vemodigt för det har varit fantastiska år, den här studietiden. Det har varit mycket mer än jag kunde föreställa mig. Så det här sista året vill jag suga på som en stor, söt karamell. Det är spännande att ha 6 veckor praktik och det är spännande att ha en gradu som ska skrivas. Jag har 66 studiepoäng att klara av och det bara måste jag fixa det här året.

Redan på våren insåg jag att det fanns en risk för att jag skulle hitta på en massa andra saker att syssla med det här kommande läsåret så jag skrev en lapp åt mig själv som jag klistrade in i kalendern på en sida i augusti.

Jag ska verkligen försöka lyssna på mitt eget råd och ta vara på det här läsåret! För sen, sen när jag har studerat färdigt och får hämta ut mitt examensbetyg, sen vet jag inte vad som väntar. Sen blir det åter dags att ta ett steg ut i det okända. Men, den dagen den sorgen. Nu ska jag bara njuta av att få studera ett år till.

2 thoughts on “Det sjunger på sista versen

1. aamunvaloa

Sista läsår (eller termin) också för mig! Jag har också sagt stark nej till alla förfrågningar om jag ska undervisa eller göra något annat någonstans..

Församlingspraktik börjar nästa vecka. Samtidigt några böcker, och sen gradu kvar. Jag gjorde närvaroanmälan bara för hösten…

Huhhuh! Det är snart slut!

1. Janette Post author

Det är lite konstigt att tänka att det snart är slut, fast det är det vi strävat efter hela tiden!
      Jag börjar på församlingspraktik 4.9.

Comments are closed.