Motorcykelbruden

Kommentarer inaktiverade för Motorcykelbruden

Idag gick det årliga evenemanget Motoristikirkko av stapeln. Tusentals motorister samlas på den stora parkeringen i Kuppis i Åbo och kör sen i procession till Lundo. Där firar man högmässa tillsammans utanför kyrkan med motorcyklarna som kyrkbänkar.

20160507_145521-1

Ni får ursäkta Kyrkråttan som klämde sig med på bilden. Det har varit en spännande dag för honom.

Idag var det ett fantastiskt varmt och soligt vårväder. Bättre väder kunde man bara inte önska sig! Jag deltog tillsammans med min motorcykelklubb. Ja, jag är faktiskt ordförande för klubben Archipelago Riders!

På parkeringsplatsen i Kuppis råkade jag på två studiekompisar som blev jätteförvånade över att se mig där. De påstod att jag undanhålligt information om mig själv från dem! Så nu meddelar jag offentligt att jag inte är nån snäll liten tant utan en motorist.

meetings

Bilden är inte helt ny men både mc:n och föraren är sig lika. Bilden är tagen vid Olofsborg i Savonlinna.