Flera frågor och svar

Kommentarer inaktiverade för Flera frågor och svar

Livingwithmycamera: Finns det något du är rädd för? Vad vill du lära dig?

Jag är rädd för att göra bort mig! Det hänger ihop med att jag så ofta känner att jag vet så väldigt lite. Så jag vill lära mig mera om allt. Mest känner jag att jag skulle behöva läsa Bibeln mycket mera än jag gör.

Sussi: När blir du präst?

Det vet endast vår Herre.
Om allt går enligt planerna så får jag ut teologiemagister examen inkommande vår. Efter det kan jag bli prästvigd när det finns en församling som kan och vill erbjuda mig ett prästjobb.

Viveca: Var ser du dig om 2 år och 5 år? Kanske 10?

Om två år jobbar jag någonstans som präst. Jag räknar med att veckopendla de första åren för att få stärka kompetensen i nya omgivningar. Om fem år borde jag ha klarat av pastoralen (en inomkyrklig vidareutbildning som krävs om man vill söka sig vidare) och kan söka ett kaplansjobb någonstans i skärgården. Om tio år? Människan spår och Gud rår.