Goda nyheter

2 kommentarer till Goda nyheter

I måndags hade kyrkorådet möte och behandlade min anhållan om studieledigt. Eftersom det är en lagstadgad rättighet var alternativen att godkänna eller skjuta upp max 6 månader. Eftersom arbetsgivaren inte hade nån orsak att skjuta upp studieledigheten så godkändes ansökan. Jippii!!

Jag har alltså blivit beviljad studieledighet från 1.1.2016 till 31.12.2017 förutom sommarmånaderna juni, juli, augusti båda åren då jag är tillbaka på mitt jobb och ”sommarjobbar”. Det är fantastiskt skönt att kunna lita på att jag får fortsätta plöja genom böcker och klara av studiepoäng de närmaste två åren!

bild på böcker och en katt

Vad behöver man mera än psalmboken, Bibeln och kyrkohandboken? Jo en gosig, kelsjuk kissemiss som vill vara med mest hela tiden!

Dessutom börjar de liturgisk-homiletiska övningarna nu och jag får delta. Det är inte helt självklart eftersom det egentligen är studier på magisternivå och jag är inte där ännu. Tack vare min arbetserfarenhet och kanske även mina goda kontakter så är jag med på kursen. För att fira det har jag köpt Kyrkohandboken I-II åt mig! Ett alldeles eget exemplar. Det känns som att jag är igång riktigt på riktigt. Fast det är så många studiepoäng kvar och jag inte ens har min kandidatavhandling klar så känns det så härligt.

(vänta bara, det kommer gartanterat ett suck-stånk-stön-grekiska-inlägg ännu…)

2 thoughts on “Goda nyheter

Comments are closed.