Studier, studieliv och lite roligt

Kommentarer inaktiverade för Studier, studieliv och lite roligt

Jag är väldigt glad över att få studera. Det går framåt men inte med någon väldig fart. Jag kan konstatera att jag har avklarat 12 studiepoäng den här hösten men flera är på gång. Jag blev lite stressad en stund när jag insåg att jag valt väldigt mycket för den här perioden men när jag satte mig ner och strukturerade upp mina planer så insåg jag att det nog inte är omöjligt ändå att genomföra. Skönt. Så nu har jag lutat mig tillbaka och tänker att det blir nog bra vilket väl sen igen resulterar i att jag inte får någonting gjort och så blir det stressigt igen. När jag lyssnar på mina studiekamrater så låter det som att det är rätt normalt. Kanske jag lever studieliv?
Fast, det gör jag inte så mycket som jag skulle vilja. Jag skulle vilja hänga med på teologöl så där extempore men sista bussen går 18.20. Det finns mycket som skulle vara lättare om jag hade nåt litet rum i Åbo men man kan inte få allt. Jag har ändå vänner som ställer upp och låter mig sova över ibland när det är nåt kul på gång och det är ljuvligt!

Nästa skoj är grötfesten som gulisarna traditionsenligt skall ordna i början av december. Festen är kl 6 på morgonen! Galningar finns det många sorter och sen teologer. För mig låter det som en modifikation av julottan. Den är jag ju van med och då steg jag upp 3-4 tiden på morgonen och drog iväg till kyrkan och förberedde den innan alla andra kom. Det är en magisk upplevelse kan jag lova. Inget jag skulle vilja vara utan. Så att koka gröt på natten och dra igång fest kl 6 på morgonen tycker jag att låter riktigt kul. Gröt är jag ju också van att koka från alla församlingsjulfesterna så det här kommer att gå galant. Vi gulisar kommer att ha en riktigt rolig natt tror jag bestämt.