Nytt år och kickstart

1 kommentar till Nytt år och kickstart

Recensionen som jag skulle ha klar innan jul blev för mycket och orken tog slut. Jag valde att helt enkelt ta jullov och hellre samla krafter för nästa termin. Så det blev att knapra pepparkakor och skriva färdigt recensionen nu efter nyår. Pausen gjorde gott och nu är den kursen packad, klar och inlämnad.

Eftersom jag vet att det kommer att bli lite stressigt i februari ångar jag nu på med följande läskurs. Själavård och ledarkompetens. Det är superintressant läsning! Det är sex böcker att läsa och jag har redan klarat av en och en fjärdedels bok. Jag är nöjd som bara den över mig själv. Om jag orkar fortsätta i samma takt har jag fixat alla böckerna för den här kursen innan januari är slut. Alltså är det mitt mål.

Faktum är att jag är allra nöjdast över att ha fått tillbaka en del av min energi. Under hela hösten var jag så trött att jag inte var mig själv. Till slut gick jag till läkaren och fick veta att jag hade B12-vitaminbrist utöver det redan tidigare konstaterade låga hemoglobinet och den obefintliga konditionen. Jag fick recept på små röda piller och nu känns det bättre. Redan det att jag fick veta att det faktiskt finns någon orsak till tröttheten gjorde mig piggare!

Vårens program omfattar två 10-poängs läskurser, Själavård och ledarkompetens och Gudstjänstliv och predikan. Fortsättningskursen Latin II och en kurs om det Heliga landet. Den kursen ska jag berätta mera om lite senare. Som grädde på moset är Praktik i religiös fostran – alltså skribapraktiken som jag gör under sportlovslägret med Åbo svenska församling.

Det kommer att bli en fantastisk vårtermin har jag på känn.

PS. Nu på söndag predikar jag för andra gången på riktigt. Det sker kl 10.00 i Pargas kyrka och DU är hjärtligt välkommen att lyssna och kommentera. Utan konstruktiv kritik lär jag mig inget.

1 thought on “Nytt år och kickstart

1. Pingback: Läskurs med expressfart – I skuggan av domkyrkan