Smile! och klick, klick, klick!

2 kommentarer till Smile! och klick, klick, klick!

Idag har jag blivit fotad i mina prästkläder. Jag har en väninna som tar underbara foton och jag hade bokat tid med henne. Det är lite som att ta studentfoto men mera omfattande. Jag vill ha en hel drös med bilder att välja bland när det i framtiden frågas “har du någon bild vi kan använda?”.

Vi började vid domkyrkan, Jag hade redan tidigare frågat en av vaktmästarna om jag får klä om i sakristian och visst gick det bra. Så idag traskade jag in där med hela högen av kläder på armen. Jag klädde på mig ämbetsdräkten och så fotade vi inne i kyrkan och utanför. Det var en konstig känsla men samtidigt kändes dräkten väldigt rätt när jag gick där i kyrkan.

Sen bytte jag till en ledigare stil och vi fotograferade vidare både ute och inne. Nere i domkyrkoparken fick jag ställa mig nästan inne i en buske för att det skulle bli somrigt vackra och grönskande bilder. Tiden flög för vi hade ju så roligt med min väninna fotografen.

Sen tog vi bilen och körde ut till Runsala för jag vill också ha bilder med havet i bakgrunden. Det om någonting kändes knasigt när jag stod på stranden i prästkläder och folk låg och solade på sandstranden bredvid. En del förvånade miner blev det också när jag bytte om till ämbetsdräkten. Jag såg säkert rätt malplacerad ut där på sandstranden!

När har du senast blivit fotograferad av en proffsfotograf? Det är riktigt roligt och det är härligt att ha fina bilder på sig själv att plocka fram sen när man känner sig grå och sliten. Då finns det bevis på att man ju faktiskt kan vara rätt så snygg – på bild. Blev du sugen ska du kolla in min väninna Camillas webbsidor här, hennes företag heter Creatella och hon fotar det mesta! Bara att boka tid!

Den här bilden har Camilla tagit för nåt år sedan vid domkyrkan i Åbo.

2 thoughts on “Smile! och klick, klick, klick!

1. Janette Post author

Det kan man lugnt säga! Jag fattar inte hur hon gör för jag blir så tusans snygg på hennes bilder! Hon är nästan en trollkonstnär!

Comments are closed.