Tillbaka på jobbet igen

Kommentarer inaktiverade för Tillbaka på jobbet igen

Sommaren är här och jag är tillbaka på jobb igen. Ännu en sommar som vikarierande, ambulerande vaktmästare. Juni månad spenderar jag i Pargas, juli i Korpo och augusti i Nagu. Nu börjar det redan kännas som att det här är det vanliga eftersom det är tredje sommaren som jag åker kring.

Det var riktigt roligt att komma tillbaka på jobb när alla glatt hälsade mig välkommen och till följande frågade hur det går med studierna och hur mycket jag har kvar. Jag har ett år kvar. Tänk så fort tiden gått. Tre år har svischat förbi med raketfart!

Nu svischar tre månader förbi i raketfart och sen är det höst och sista årets studier som står för dörren. Då blir det praktik (församlingspraktik och själavårdspraktik), gradu och lite något annat skoj. Men nu ska jag först njuta av en sommar i skärgården! Jag önskar mig lämpliga mängder värme, sol och regn och dig önskar jag en lämpligt avkopplande sommar!

Bilderna är av två av kyrkklockorna i Pargas klockstapel. Det är lite problem med en skadad motor där för tillfället så om du rör dig i Pargas och tycker att kyrkklockorna låter lustigt så beror det på tekniska problem för tillfället. Vaktmästeriet jobbar på att få det fixat så fort som möjligt förstås!