Ekumeniskt möte ger värme

Kommentarer inaktiverade för Ekumeniskt möte ger värme

Idag har jag besökt Kyrkans hus i Helsingfors och deltagit i mitt första möte som medlem av Kristliga radioutskottet (KRU). Det var ett konstituerande möte så nu har utskottet en ny ordförande, Jan-Peter Paul som är representant för Katolska kyrkan. KRU är nämligen ett ekumeniskt utskott med representanter från en massa kristna samfund. Det var ett intressant och givande möte. Jag tycker att det är alldeles fantastiskt att få möta och diskutera med kristnna från andra samfund är bara lutherska kyrkan. Att dessutom få diskutera hur det kristna budskapet kommuniceras i olika kanaler är extra kul.

Det allra roligaste är kanske ändå att jag blev ombedd till utskottsmedlem för att det behövdes flera unga. Haha och tack för komplimangen!

Efter mötet slog Janne, som är från Tallin men jobbar i Adventskyrkan i Finland, och jag följe en bit genom stan. Vi träffades första gången för ett och ett halvt år sen och klickade genast. Hon är så glad och varm och fantastisk! Vi hade en härlig pratstund och hann till och med knyta kontakt med ett par från USA utanför domkyrkan! Jag önskar vi kunde träffas oftare för hon är en sån människa som gör mig till en bättre version av mig själv!

Så, jag har haft en fantastisk dag som förhoppningsvis ger mig energi för kommande dagar. Det är mycket program den här våren…