288 066 tecken senare

Kommentarer inaktiverade för 288 066 tecken senare

ÄNTLIGEN!

Ja, nu har jag äntligen transkriberat alla mina intervjuer. Det tog sin stund fast mest tog det tid för att jag gjorde så mycket annat också och för att disciplinen att sitta där och lyssna och skriva ner inte var den allra bästa.

Det blev alltså 288 066 tecken på 71 sidor. Det är många visa ord av några kloka kvinnor som jag skrivit ner. Nu är det då bara att börja analysera vad de sagt och menat och hur det står sig mot det jag läst om i böcker skrivna av andra kloka människor. Till slut ska det då bli 70-100 sidor text som kallas pro gradu avhandling. Det är ett mognadsprov som ska avläggas för att få ut sin magisterexamen. Värt 40 studiepoäng (jämför med att det rekommenderas att studera 60 studiepoäng per läsår).

Sen är jag ju inte riktigt nöjd med bara det här materialet så jag ska skicka ut en kort enkät åt så gott som alla kvinnliga präster i Borgå stift. Den är egentligen klar men jag måste få rätsida på dataskydd och registeruppgifter innan jag skickar ut den. Jag vill ju att allt ska gå rätt till.

Men vet du, nu tänker jag ta helg och i söndag ska jag gå på kyrkoherdeinstallation i Åbo domkyrka och fira en finfin kvinna som är på helt rätt plats i vår kyrka!

Ha en glad första advent!