Den lilla råttan som stal mitt hjärta

Kommentarer inaktiverade för Den lilla råttan som stal mitt hjärta

Hoppsan, jag har blivit med råtta. Jo, en liten kyrkråtta!

Nu när jag sommarvikarierar i Korpo så upptäckte jag att det bor små kyrkråttor i kyrkan där. Tre små lurviga typer som är hur söta som helst. De gömmer sig lite och är inte alldeles lätta att se men en är lite modigare än de andra. Den gråa lilla råttan sitter vanligtvis i predikstolen och kikar nyfiket på alla som kommer men ibland kilar den omkring i kyrkan. Ibland åker den med mig i min ficka på spännande äventyr.

Nu måste jag väl erkänna att dessa små härliga råttor är av tyg och är utplacerade i kyrkan av diakoniarbetaren. Jag kan villigt erkänna att jag föll pladask för idén med kyrkråttor! Jag gillar humorn i det. Faktiskt så mycket att det blivit till en liten följetong på instagram där kyrkråttan delar med sig av sina äventyr. Du kan hänga med och följa @kyrkratta på instagram så får du se vad den lilla råttan hittar på i fortsättningen och på samma gång bekanta dig med åtminstone Korpo kyrka. För det roliga är att små råttor ibland kan smita in där man inte annars får gå!

Trevlig sommar! (Oberoende av vädret, så är det faktiskt sommar!)